လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား

ထိုသို႔ စူးစမ္း ေလ့လာရာတြင္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ဆိုသလို တယ္လီဖုန္း ျမည္သံကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေစာင့္ဆိုင္း နားေထာင္ၿပီး ေရတြက္ ေနႏိုင္ပါမည္လား။  အကယ္၍ ယင္းသို႔ေသာ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ေကာက္ယူ စုစည္းရာတြင္ လက္ေအာက္ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးဦး၏ အကူအညီကို ရယူလိုက္မည္ ဆိုပါက တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ ဆိုသလို အလုပ္ ႏွစ္ခုကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သလို ျဖစ္မသြား ေပဘူးလား။ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ လိုက္ျခင္းသည္ ျပႆနာကို စူးစမ္း ေလ့လာရာတြင္ လက္ေတြ႕က်ေသာ နည္းလမ္းကို အသံုးျပဳလိုက္ ႏိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ျပႆနာ ေျဖရွင္းသည့္ ျဖစ္စဥ္တြင္ အလုပ္သမားမ်ားအား ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ေစရာလည္း ေရာက္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ မိမိက သူတို႔အား ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးေနျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းကို လက္ေအာက္ ဝန္ထမ္းမ်ား သိရွိ နားလည္ သေဘာေပါက္သြားၾက ပါလိမ့္မည္။ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေကာက္ယူ စုစည္းရာတြင္ တစ္စံုတစ္ရာေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေကာက္ယူ စုစည္းရသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ အဲဒီ အခ်က္အလက္ေတြ လိုအပ္ပါသလဲ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဘယ္လို အသံုးျပဳရမလဲ ဆိုတာကို ဂဃနဏ မသိရွိဘဲႏွင့္ အခ်က္အလက္ေတြကို ေကာက္ယူ စုစည္းေနလွ်င္ အခ်က္အလက္ ႐ူးသြပ္မႈ၏ သားေကာင္ဘဝသို႔ က်ေရာက္သြားပါလိမ့္မည္။ ယင္းသို႔ အျဖစ္မခံပါႏွင့္။

တခ်ဳိ႕ေသာ ကုမၸဏီေတြက ပံုမွန္စစ္တမ္း ေကာက္ယူသလို အခ်က္အလက္မ်ားကို ေကာက္ယူ စုစည္းေနၿပီး အလုပ္သမား ဝန္ထမ္းမ်ားအား ျဖစ္ေပၚ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို မ်က္ျခည္အျပတ္ မခံေစဘဲ ေကာက္ယူ စုစည္းေစတတ္ၾက ပါသည္။ ၿပီးေတာ့မွ ေကာက္ယူ စုစည္းထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို မည္သို႔မွ် အသံုးမျပဳဘဲ ေခ်ာင္ထိုးတတ္ၾက ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ လုပ္ရပ္သည္ အကုန္အက် အလြန္မ်ားၿပီး အရင္းအျမစ္ေတြကို အလဟႆ ျဖဳန္းတီးရာ ေရာက္ပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ သတင္း အခ်က္အလက္ေတြကို ေကာက္ယူစုစည္းျခင္း မျပဳမီ ဘာ့ေၾကာင့္ ေကာက္ယူစုစည္းဖို႔ လိုအပ္သလဲ ဆုိတာႏွင့္ ဘယ္လို အသံုးျပဳမွာလဲ ဆိုတာေတြကို အရင္ဦးစြာ ဆံုးျဖတ္ထားရ ပါလိမ့္မည္။ ထို႔အျပင္ ေကာက္ယူ စုစည္းထားေသာ စာရင္းအင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို အလြယ္တကူ ေလ့လာ သိရွိႏိုင္ေအာင္ ပံုျပဇယားမ်ားကို ေရးဆြဲရန္ လိုအပ္သည့္အျပင္ ပ်မ္းမွ်ကိန္း(average)၊ ဆႏႈန္းကိန္း (index)အစရွိသည့္ အက်ဥ္းခ်ဳံး ေဖာ္ျပသည့္ ျပကိန္းမ်ား (measures of central tendency)ကိုလည္း တြက္ခ်က္ရန္ လိုအပ္ပါေသးသည္။ ယင္းပံုျပဇယားမ်ားႏွင့္ တြက္ခ်က္မႈမ်ားသည္ လုပ္ငန္း လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီဖို႔ အထူး လိုအပ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဆိုရေသာ္ စာရင္းအင္း ပညာရပ္တြင္ ပ်မ္းမွ်ကိန္းဟု ဆိုရာ၌ သမတ္ကိန္း(mean)၊ ႀကိမ္မ်ားကိန္း(mode)ႏွင့္ တစ္ဝက္ကိန္း (median)ဟူ၍ ရွိေပရာ မည္သို႔ေသာ ပ်မ္းမွ်ကိန္း အမ်ဳိးအစားကို တြက္ခ်က္ရမလဲ ဆိုသည္ကို ေကာက္ယူထားသည့္ စာရင္းအင္း အခ်က္အလက္၏ သေဘာသဘာဝအေပၚ မူတည္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ရပါသည္။ ယင္းမွာ မန္ေနဂ်ာမ်ား အတြက္ မၾကာခဏ ဆိုသလို ေတြ႕ၾကံဳရတတ္ေသာ စိန္ေခၚမႈပင္ ျဖစ္သည္။

ထိုစိန္ေခၚမႈကို ရင္ဆိုင္ရာတြင္ အလံုးစံု အရည္အေသြး စီမံခန္႔ခြဲမႈ (total quality management) သို႔တည္းမဟုတ္ တျခားေသာ စာရင္းအင္း အေျချပဳနည္းလမ္း (statically based approach) မ်ားႏွင့္ အကၽြမ္းတဝင္ မရွိပါက ႐ုိးစင္းေသာ နည္းနာမ်ားကိုပဲ အသံုးျပဳသြားရမည္ ျဖစ္သည္။ အကြဲကြဲ အျပားျပားေသာ အရာမ်ားကို ေရတြက္ရာတြင္ တာလီဇယားမ်ား (tally sheets) ကို အသုံးျပဳျခင္းသည္ အင္မတန္ ထိေရာက္ေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ပါသည္။ ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္မ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳံး ေဖာ္ျပရန္ႏွင့္ ေျပာင္းလဲမႈ အသြင္သဏၭာန္မ်ား (patterns) ေလ့လာႏိုင္ရန္ အတြက္ မ်ဥ္းတန္း ကြက္ကားခ်ပ္ (bar chart)၊ စက္ဝိုင္းကားခ်ပ္ (pie chart) အစရွိသည္တို႔ကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ မိမိ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာလို႔ ေတြ႕ရွိတာ (observation)ႏွင့္ ေကာက္ခ်က္ခ်တာ (inference)တို႔ကိုလည္း ခြဲျခား သိျမင္တတ္ရ ပါေသးသည္။ ယင္းသို႔ ခြဲျခား သိျမင္ျခင္းကလည္း အလြန္ပဲ အေရးႀကီးပါသည္။ ဥပမာ- အလုပ္သမား ဝန္ထမ္းတစ္ဦး စားပြဲကို လက္သီးျဖင့္ တဗုန္းဗုန္း ထုေနသည္ကို မိမိ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္ဟု ဆိုၾကပါစို႔။ ယင္းမွာ မိမိ၏ ေတြ႕ျမင္ခ်က္ (observation)ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ မိမိက “အဲဒီလူဟာ အလြန္အမင္း အမ်က္ေဒါသ ထြက္ေနၿပီး ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္ေနတယ္” လို႔ ဆိုလိုက္ပါက၊ ယင္းမွာ မိမိ၏ ေကာက္ခ်က္ (inference) ျဖစ္သြားပါသည္။ အလုပ္သမားရဲ႕ စိတ္ခံစားေနရမႈ အေျခအေန (emotional state)ကို မိမိ၏ ေတြ႕ျမင္ခ်က္အေပၚ အေျခခံၿပီး မွန္းဆလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိသည္ ေကာက္ခ်က္ခ်ရာတြင္ အမွန္တကယ္ ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္ဦး ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနႏိုင္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ရာႏႈန္းျပည့္ တိက်ေအာင္ မွန္းဆႏိုင္သူ တစ္ဦး မဟုတ္ပါက မိမိရဲ႕ ေကာက္ခ်က္ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ မွန္းဆခ်က္ဟာ ဘယ္ေသာအခါမွာ မွန္သည္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဘယ္ေသာအခါမွာ မွားသည္ဆိုတာကို သိရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေၾကာင့္ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ ေကာက္ခ်က္တို႔၏ ကြဲျပားျခားနားမႈကို သတိျပဳရမွာ ျဖစ္သလို၊ မိမိ ေတြ႕ရွိတာကိုပဲ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ျပဳစုထားရွိရမည္ ျဖစ္သည္။ ျပဳစုထားရွိေသာ မွတ္တမ္း မွတ္ရာမ်ားကို ဥပေဒေၾကာင္းအရ အသံုးျပဳမည္ဆိုလွ်င္ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ ေကာက္ခ်က္တို႔ကို ခြဲျခားထားႏိုင္ဖို႔ အထူးပင္ အေရးႀကီးပါသည္။ ဆိုၾကပါစို႔။ မိမိက “သူဟာ အလြန္႔အလြန္ ေဒါသူပုန္ထေနၿပီး ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရ ျဖစ္ေနသည္” ဟု ေရးသားထားပါက “ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို ခင္ဗ်ား ဘယ္လို သိရွိပါသလဲ” လို႔ တရားသူႀကီး သို႔မဟုတ္ ဥပေဒ အက်ဳိးေဆာင္ ေရွ႕ေနက မိမိအား ေမးခြန္း ထုတ္လာႏိုင္ပါသည္။ အကယ္၍ မိမိရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္အတြက္ လံုေလာက္ေသာ အေထာက္အထား မတင္ျပႏိုင္ဘူး ဆိုပါက မိမိရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္သည္ ေကာက္ခ်က္ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္။ ထို႔အတြက္ ျပႆနာ တက္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္သည္မ်ား (facts) ကိုပဲ မွတ္တမ္းတင္ထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ဆိုရေသာ္ “႐ုံးထဲမွာ ခင္ဝါဆို အရက္ေတြ မူးေနသည္” ဟူေသာ ေရးသားခ်က္သည္ပင္လွ်င္ ေကာက္ခ်က္ (inference) ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။

တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္က “သူ႔စကားေတြက ဗလံုးဗေထြး ျဖစ္ေနသည္။ အရက္နံ႔ေတြလည္း ရေနသည္။ ၿပီးေတာ့ ဟိုစားပြဲကိုဝင္တိုး၊ သည္စားပြဲကို ဝင္တိုက္နဲ႔ ဒယီးဒယိုင္ ျဖစ္ေနသည္” ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနႏိုင္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ေဆးဝါးမ်ားကို သံုးစြဲသည့္အခါ အရက္မူးသည့္ လကၡဏာမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚတတ္ပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆးေသာက္ထားေသာ အလုပ္သမား တစ္ဦးမွာ အရက္မူးသည့္ လကၡဏာမ်ဳိး ေတြ႕ရသည္ကို အရက္မူးေနသည္ဟူေသာ ေကာက္ခ်က္ျဖင့္ အလုပ္မွ ထုတ္ပယ္လိုက္သည္ ဆိုပါက ဥပေအေၾကာင္း အရေရာ၊ လူမႈေရး အရပါ မည္မွ် ႐ႈပ္ေထြးသြားႏိုင္သလဲ ဆိုတာကို ေျပးၾကည့္ရန္မလို၊ ေတြးၾကည့္႐ုံမွ်ႏွင့္ပင္ သိျမင္ႏိုင္ပါသည္။ မိမိေကာက္ယူမည့္ စာရင္းအင္း အခ်က္အလက္ ပမာဏကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစလိုပါက နမူနာစာရင္း ေကာက္ယူနည္း (sampling method) ကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။ တယ္လီဖုန္း အဝင္ေခၚဆိုမႈ(incoming call) ကို လက္ခံသည့္အခါျမန္ျမန္ဆန္ဆန္လက္ခံသလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ တုံ႔ေႏွးတံု႔ေႏွး လက္ခံသလားဆိုတဲ့ response time ကို တိုင္းတာႏိုင္ဖို႔ အတြက္ တယ္လီဖုန္းအဝင္ ေခၚဆိုလာသည့္ အခါတိုင္း တယ္လီဖုန္းအသံ ဘယ္ႏွႀကိမ္ ျမည္သလဲ ဆိုတာကို ေရတြက္ဖို႔ လိုအပ္ပါသလား။ မလိုအပ္ပါ။ ကိုယ္စားျပဳနမူနာ (representative sample) ကို စာရင္းေကာက္ယူလို႔ ရပါသည္။

ဥပမာအားျဖင့္ တယ္လီဖုန္းအဝင္ ေခၚဆိုမႈမ်ား၏ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုပဲ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ response time ကို ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္တာမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ အေရးႀကီးသည္မွာ ယင္းသို႔ေသာ  ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာမႈသည္ တယ္လီဖုန္းအဝင္ ေခၚဆိုမႈမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳ (representative) ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ ဧည့္ႀကိဳဝန္ထမ္း receptionist ဟာ သူ႔အတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းမ်ား (standards) ႏွင့္အညီ ျပည့္မီေအာင္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ ရွိ၊ မရွိ ဆိုတာကို အကဲျဖတ္ သံုးသပ္ၿပီး၊ တု႔ံျပန္မႈ အခ်ိန္ (response time) ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းကို ရွာေဖြလိုသည္ဟု ဆိုၾကပါစို႔။ သို႔ဆိုလွ်င္ ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ တယ္လီဖုန္း ဝင္လာသည့္အခါ တယ္လီဖုန္းကို ေကာက္ကိုင္ၿပီး တုံ႔ျပန္ေျဖဆိုျခင္း မျပဳမီ “ကလင္ကလင္” အသံဘယ္ႏွႀကိမ္ ျမည္သလဲ ဆိုတာကို ေရတြက္သြားရန္ သတ္မွတ္လိုက္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ တစ္ပတ္မွာ တစ္ရက္၊ တစ္ရက္မွာတယ္လီဖုန္းအဝင္ေခၚဆိုမႈတစ္ႀကိမ္ကိုနမူနာ  sample အျဖစ္ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးတယ္လီဖုန္းျမည္သံကိုေရတြက္မည္ဆိုပါက လံုေလာက္ပါမည္လား။ လံုေလာက္မည္ မဟုတ္ပါ။

သို႔ဆိုလွ်င္ တစ္ပတ္မွာ တစ္ရက္၊ တစ္ရက္မွာ ပထမဆံုး ဝင္လာသည့္ တယ္လီဖုန္း ေခၚဆိုမႈအႀကိမ္ ၃ဝ ကိုေစာင့္ၾကည့္ၿပီး တယ္လီဖုန္းျမည္သံကိုေရတြက္သြားရမလား။ ထိုလုပ္နည္းလုပ္ဟန္ကလည္း မေကာင္းေသးပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တယ္လီဖုန္းအဝင္ ေခၚဆိုမႈေတြက မနက္ေစာေစာပိုင္းမွာ ခပ္စိပ္စိပ္ အဝင္မ်ားတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။သို႔ေၾကာင့္ ပထမဆံုး ဝင္လာသည့္ တယ္လီဖုန္း ေခၚဆိုမႈ အႀကိမ္ ၃ဝ ရဲ႕ တုံ႔ျပန္ခ်ိန္ေတြက အဝင္ေခၚဆိုမႈ အားလံုးကို ျခံဳငံု ကိုယ္စားျပဳႏိုင္လိမ့္မည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ။ သို႔ေၾကာင့္ လစဥ္လတိုင္း တစ္လမွာတစ္ပတ္၊ တစ္ပတ္အတြင္းမွာ ေန႔စဥ္ ၁၀ ႀကိမ္ေျမာက္ အဝင္ ေခၚဆိုမႈတိုင္းရဲ႕ တယ္လီဖုန္း ျမည္သံကို ေရတြက္သြားရန္ လ်ာထားလိုက္ပါသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ေရတြက္မႈသည္ ကိုယ္စားျပဳနမူနာ ျဖစ္ႏိုင္ေကာင္းပါသည္။ တစ္ဖန္ တယ္လီဖုန္း အဝင္ ေခၚဆိုမႈသည္ လုပ္ငန္း၏ သေဘာသဘာဝအရ ရာသီအလိုက္ အတက္အက် ရွိသည္ဆိုပါက ထိုသို႔ေသာ အတက္အက်ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားသြားရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ စာရင္းအင္း အခ်က္အလက္ ေကာက္ယူရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

မန္ေနဂ်ာ Checklist

အခ်က္အလက္ ေကာက္ယူစုစည္းျခင္း (data gathering)၊ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္း (observing) ႏွင့္ မွတ္တမ္းထားရွိျခင္း (documenting) တို႔က လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ တိုးတက္ ျမႇင့္တင္ႏိုင္မႈတို႔ကို ခံစားခ်က္ (feelings) အေပၚမွာ အေျခမခံဘဲ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား (facts)အေပၚ အေျခခံကာ စီမံ ေဆာင္ရြက္သြားေစပါသည္။  မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားက အေရးႀကီးေသာ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို မေပ်ာက္မပ်က္ ထိန္းသိမ္းသြားပါသည္။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားသည္ ဥပေဒေၾကာင္း အရလည္း အေရးႀကီးပါသည္။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ အေထာက္အထား ခိုင္ခိုင္မာမာ မရွိဘဲႏွင့္ ဝန္ထမ္း အလုပ္သမားမ်ားအား စည္းကမ္းပိုင္းအရ အေရးယူအျပစ္ ေပးတာမ်ဳိးသည္ အလြန္ပင္ အႏၲရာယ္ ႀကီးပါသည္။

အခ်က္အလက္မ်ား ေကာက္ယူ စုစည္းရာတြင္ ဘယ္လို နည္းလမ္းမ်ဳိးကို အသံုးျပဳမလဲ ဆိုတာႏွင့္ ဘာေတြကို ေကာက္ယူမလဲ ဆိုသည္တို႔မွာ မိမိရဲ႕ ခံယူခ်က္ႏွင့္ ထားရွိသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တုိ႔အေပၚ မူတည္ေနပါသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ စုစည္း ေကာက္ယူရသလဲ ဆိုတာႏွင့္ ဘယ္လိုမ်ဳိး အသံုးျပဳဖို႔ ေကာက္ယူရသလဲ ဆိုသည္တို႔ကို မသိရွိဘဲႏွင့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ေကာက္ယူေနျခင္းသည္ ဘယ္လို အခ်က္အလက္မ်ဳိးကိုမွ မေကာက္ယူဘဲ ေနျခင္းထက္ ပိုမို ဆိုးဝါးပါသည္။ မန္ေနဂ်ာတစ္ဦး အေနျဖင့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား အားလံုးအတြက္ တာဝန္ယူဖို႔ ဆိုသည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ယင္းသို႔ တာဝန္ယူဖို႔ ႀကိဳးစားမည္ဆိုလွ်င္လည္း မိုက္မဲမႈသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အလုပ္သမား ဝန္ထမ္းတိုင္းက အခ်က္အလက္မ်ားကို ေကာက္ယူႏိုင္ၾကပါသည္။ ထို႔အတူ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ ေနႏိုင္ၾကပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ အလုပ္သမား ဝန္ထမ္းတိုင္းသည္ ျပႆနာ အေျဖရွာရာမွာ လက္တြဲ ပါဝင္ႏိုင္စြမ္း ရွိၾကသလို လုပ္ငန္းကို စဥ္ဆက္မျပတ္ တိုးတက္ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းရာမွာလည္း ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္း ရွိၾကပါသည္။

Ref: “Data Gathering, Observing, and Documenting” by Robert Bacal

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
... ....
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons