လူတစ္ဦးရဲ႕ အမူအက်င့္ကို တဒဂၤကာလအတြင္း တစ္မ်ိဳးကေန ေနာက္တစ္မ်ိဳးဆီ ဘယ္ေလာက္လ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲႏုိင္သလဲ ဆိုတာကို အံအားသင့္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ႀကံဳေတြ႕ ဖူးပါသလား။
မလိုလားအပ္ဆံုး အမူအက်င့္ ဆယ္မ်ိဳးကို ေရွ႕ေဆာင္းပါးေတြမွာ တင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အဲဒီ အမူအက်င့္ေတြဆီ ဦးတည္တဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားကို ေျပာင္းလဲရာမွာ ပထမဦးဆံုး အဆင့္ကေတာ့ အဲဒီ အမူအက်င့္ေတြကို နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိက ေသာ့ခ်က္က လူေတြအေနနဲ႔ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို တံု႔ျပန္ရာမွာ ထားရွိတဲ့ “ရည္ရြယ္ခ်က္ ေလးရပ္” နဲ႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈအဆင့္နဲ႔ အာ႐ံု ျပတ္သားစြာ စူးစိုက္ႏိုင္မႈဆိုတဲ့ “ကိန္းရွင္ႏွစ္ရပ္” တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ ဓေလ့စ႐ိုက္ဟာ မလႈပ္မယွက္ ေနျခင္း (မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ နည္းပါးျခင္း) မွသည္ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ တံု႔ျပန္တတ္ျခင္း (မိမိကိုယ္ကို ပိုမိုယံုၾကည္ျခင္း) ဆိုတဲ့ အစြန္း ႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ရွိၾကပါတယ္။ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ အဆင့္အတန္းဟာ အေျခအေန အရပ္ရပ္ရဲ႕ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ စိန္ေခၚမႈ သို႔မဟုတ္ အခက္အခဲ သို႔မဟုတ္ ဖိအားမ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခါ လူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ ပံုမွန္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိရာ ဇုန္က ထြက္ခြာၿပီး ပိုမိုၿပီး မလႈပ္မယွက္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သလုိ တြန္းတြန္းတိုက္တုိက္ ရန္လိုတဲ့ သေဘာ လကၡဏာလည္း ေဆာင္လာတတ္ပါတယ္။
အေျခအေန တစ္ရပ္မွာ အာ႐ံုျပတ္သားစြာ စူးစိုက္ႏိုင္မႈ အဆင့္ဟာ အေျခခံအားျဖင့္ လက္ဝယ္ရွိ အလုပ္ေပၚမွာ ျဖစ္ႏိုင္သလုိ ဆက္ဆံေရးမ်ား အေပၚမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အခက္အခဲ သို႔မဟုတ္ ဖိအားနဲ႔ ႀကံဳဆံု ေနရခ်ိန္မ်ားမွာ လူအမ်ားစုဟာ “ဘာ” (အလုပ္) အေပၚမွာ သို႔မဟုတ္ “ဘယ္သူ” (လူပုဂၢိဳလ္) အေပၚမွာ ပိုမို အာ႐ံုစူးစိုက္ ႏိုင္ပါတယ္။ ယခုအခါ ကိန္းရွင္ႏွစ္ခုကို စုစည္းလိုက္ပါ။ လူတစ္ဦးဟာ “လူပုဂၢိဳလ္” အေပၚ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ ရန္လိုစြာ (စစ္တိုက္သလို) သို႔မဟုတ္ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္စြာ (ပူးေပါင္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သလို) သို႔မဟုတ္ မလႈပ္မယွက္ပံုစံနဲ႔ (တင္ျပ ေလွ်ာက္ထားသလို) ျဖစ္ႏိုင္သလို “အလုပ္တစ္ခု” အေပၚတြန္းတြန္းတိုက္တုိက္ ရန္လိုစြာ (ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အထင္အရွား ခ်မွတ္သလို) သို႔မဟုတ္ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိစြာ (ပူေပါင္း ေဆာင္ရြက္သလို) သို႔မဟုတ္ မလႈပ္မယွက္ ပံုစံနဲ႔ (ေနာက္ဆုတ္သလို) အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ ျပဳႏိုင္ပါတယ္။
ပံုမွန္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသီးသီးမွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ဇုန္တစ္ခုစီ ရွိၾကပါတယ္။ စိန္ေခၚျခင္း သို႔မဟုတ္ အခက္အခဲ သို႔မဟုတ္ ဖိအားေပးျခင္းတို႔လုိ အမူအက်င့္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ဇုန္တစ္ခုကို ေက်ာခုိင္းသြားေအာင္ သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ အမူအက်င့္တိုင္း (လက္ခံႏိုင္သည္ ျဖစ္ေစ ျပႆနာ ျဖစ္ေစ) မွာ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အေျခခံ အာ႐ံုက်မႈ သို႔မဟုတ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုရွိပါတယ္။ အေျခအေနအလိုက္ လူေတြ ဘယ္လို တံု႔ျပန္ၾကမလဲ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ေပးတဲ့ ေယဘုယ် အာ႐ံုက်မႈ ေလးရပ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုတ္ေဖာ္ ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
အေျခအေန တစ္ရပ္မွာ အာ႐ံုျပတ္သားစြာ စူးစိုက္ႏိုင္မႈ အဆင့္ဟာ အေျခခံအားျဖင့္ လက္ဝယ္ရွိ အလုပ္ေပၚမွာ ျဖစ္ႏိုင္သလုိ ဆက္ဆံေရးမ်ား အေပၚမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အခက္အခဲ သို႔မဟုတ္ ဖိအားနဲ႔ ႀကံဳဆံု ေနရခ်ိန္မ်ားမွာ လူအမ်ားစုဟာ “ဘာ” (အလုပ္) အေပၚမွာ သို႔မဟုတ္ “ဘယ္သူ” (လူပုဂၢိဳလ္) အေပၚမွာ ပိုမို အာ႐ံုစူးစိုက္ ႏိုင္ပါတယ္။ ယခုအခါ ကိန္းရွင္ႏွစ္ခုကို စုစည္းလိုက္ပါ။ လူတစ္ဦးဟာ “လူပုဂၢိဳလ္” အေပၚ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ ရန္လိုစြာ (စစ္တိုက္သလို) သို႔မဟုတ္ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္စြာ (ပူးေပါင္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သလို) သို႔မဟုတ္ မလႈပ္မယွက္ပံုစံနဲ႔ (တင္ျပ ေလွ်ာက္ထားသလို) ျဖစ္ႏိုင္သလို “အလုပ္တစ္ခု” အေပၚတြန္းတြန္းတိုက္တုိက္ ရန္လိုစြာ (ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အထင္အရွား ခ်မွတ္သလို) သို႔မဟုတ္ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိစြာ (ပူေပါင္း ေဆာင္ရြက္သလို) သို႔မဟုတ္ မလႈပ္မယွက္ ပံုစံနဲ႔ (ေနာက္ဆုတ္သလို) အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ ျပဳႏိုင္ပါတယ္။
ပံုမွန္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသီးသီးမွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ဇုန္တစ္ခုစီ ရွိၾကပါတယ္။ စိန္ေခၚျခင္း သို႔မဟုတ္ အခက္အခဲ သို႔မဟုတ္ ဖိအားေပးျခင္းတို႔လုိ အမူအက်င့္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ဇုန္တစ္ခုကို ေက်ာခုိင္းသြားေအာင္ သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ အမူအက်င့္တိုင္း (လက္ခံႏိုင္သည္ ျဖစ္ေစ ျပႆနာ ျဖစ္ေစ) မွာ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အေျခခံ အာ႐ံုက်မႈ သို႔မဟုတ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုရွိပါတယ္။ အေျခအေနအလိုက္ လူေတြ ဘယ္လို တံု႔ျပန္ၾကမလဲ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ေပးတဲ့ ေယဘုယ် အာ႐ံုက်မႈ ေလးရပ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုတ္ေဖာ္ ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
(၁) အလုပ္ကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း။
(၂) အလုပ္ကို မွန္ကန္စြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း။
(၃) လူပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေျပ ပလဲနံပသင့္ ေစျခင္း။
(၄) လူပုဂၢိဳလ္ေတြဆီက ေက်းဇူးတင္ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ခံယူျခင္း။
(အထက္ပါေလးခ်က္ဟာ လူေတြကိုႏိုးၾကား တက္ႂကြလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ သာမကဘဲ ခက္ခဲတဲ့ အမူအက်င့္ေတြကို နားလည္ သေဘာေပါက္ဖို႔နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ အသံုးဝင္တဲ့ အေျခခံမူ ေဘာင္တစ္ခု အျဖစ္လည္း ပံ့ပိုးေပးပါတယ္) အဆိုပါ အာ႐ံုက်မႈေတြကို ကဖ်က္ယဖ်က္ အလုပ္ခံရၿပီဆိုရင္ အခက္အခဲေတြ ေပၚထြက္လာပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြဟာ အေစာပိုင္းက မီးေမာင္း ထုိးတင္ျပခဲ့တဲ့ ဆက္ဆံရခက္ခဲတဲ့ အမူအက်င့္ေတြ အျဖစ္ဆီ ဦးတည္သြားေအာင္ အစြန္းတစ္ဖက္ဆီ အထိ တြန္းပို႔ျခင္း ခံရႏိုင္ပါတယ္။
ေဖာ္ျပပါ ကားခ်ပ္မွာ အာ႐ံုက်မႈ ေလးရပ္က အမူအက်င့္ ေလးရပ္နဲ႔ ဘယ္လုိ ဆက္ႏႊယ္ေနတယ္ ဆိုတာကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အာ႐ံုက်မႈေတြဟာ အမူအက်င့္ေတြကို အေျပာင္းအလဲ ျပဳႏိုင္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေပၚမူတည္ၿပီး အစဥ္သျဖင့္ ေရြ႕လ်ားေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ခင္ဗ်ားဟာ
(၂) အလုပ္ကို မွန္ကန္စြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း။
(၃) လူပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေျပ ပလဲနံပသင့္ ေစျခင္း။
(၄) လူပုဂၢိဳလ္ေတြဆီက ေက်းဇူးတင္ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ခံယူျခင္း။
(အထက္ပါေလးခ်က္ဟာ လူေတြကိုႏိုးၾကား တက္ႂကြလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ သာမကဘဲ ခက္ခဲတဲ့ အမူအက်င့္ေတြကို နားလည္ သေဘာေပါက္ဖို႔နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ အသံုးဝင္တဲ့ အေျခခံမူ ေဘာင္တစ္ခု အျဖစ္လည္း ပံ့ပိုးေပးပါတယ္) အဆိုပါ အာ႐ံုက်မႈေတြကို ကဖ်က္ယဖ်က္ အလုပ္ခံရၿပီဆိုရင္ အခက္အခဲေတြ ေပၚထြက္လာပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြဟာ အေစာပိုင္းက မီးေမာင္း ထုိးတင္ျပခဲ့တဲ့ ဆက္ဆံရခက္ခဲတဲ့ အမူအက်င့္ေတြ အျဖစ္ဆီ ဦးတည္သြားေအာင္ အစြန္းတစ္ဖက္ဆီ အထိ တြန္းပို႔ျခင္း ခံရႏိုင္ပါတယ္။
ေဖာ္ျပပါ ကားခ်ပ္မွာ အာ႐ံုက်မႈ ေလးရပ္က အမူအက်င့္ ေလးရပ္နဲ႔ ဘယ္လုိ ဆက္ႏႊယ္ေနတယ္ ဆိုတာကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အာ႐ံုက်မႈေတြဟာ အမူအက်င့္ေတြကို အေျပာင္းအလဲ ျပဳႏိုင္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေပၚမူတည္ၿပီး အစဥ္သျဖင့္ ေရြ႕လ်ားေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ခင္ဗ်ားဟာ
(၁) အာ႐ံုက်မႈ ေလးရပ္ကိုနားလည္ရပါမယ္။
သူတို႔အားလံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဘဝတာအတြင္း ကာလနဲ႔ ေဒသအသီးသီး ရွိၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူတို႔ကို ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အခါမွာ ရလဒ္ဟာ ပိုမိုေအာင္ျမင္ၿပီး ဖိအားနည္းပါးပါတယ္။
(၂) ဆက္သြယ္ေရးအဆင္သဏၭာန္ေတြ (စကားလံုးမ်ား၊ ေလသံနဲ႔ လက္ဟန္ေျခ ) အေပၚမွာအာ႐ံုစိုက္ပါ။
(၂) ဆက္သြယ္ေရးအဆင္သဏၭာန္ေတြ (စကားလံုးမ်ား၊ ေလသံနဲ႔ လက္ဟန္ေျခ ) အေပၚမွာအာ႐ံုစိုက္ပါ။
အဲဒါေတြရဲ႕အေျခခံ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ျပသၿပီး သူတို႔နဲ႔ ဘယ္လိုဆက္ဆံ ရမလဲဆိုတာကို ၫႊန္ျပပါတယ္။
(၃) ဆက္ဆံရခက္သူမျဖစ္ပါေစနဲ႔။
(၃) ဆက္ဆံရခက္သူမျဖစ္ပါေစနဲ႔။
ခင္ဗ်ားရဲ႕အာ႐ံုက်မႈေတြ ကဖ်က္ယဖ်က္ အလုပ္ခံခဲ့ရတဲ့ အခါမွာ ခင္ဗ်ားဟာ ဆက္ဆံရခက္ခဲသူ တစ္ဦးျဖစ္လာ ႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔ ျပဳမူ က်င့္ႀကံၾကရသလဲ ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားနားလည္ သိရွိတာနဲ႔အမွ် ခင္ဗ်ားဟာ မိမိကိုယ္ကို ပိုမိုၿပီး ေျပာင္းလဲႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Ref:http://news.yatanarpon.com.mm/cp/hrjournal/article-10829
0 comments:
Post a Comment