ကၽြမ္းက်င္ဝန္ထမ္း ျဖစ္လာဖို႔

ဟိုးအရင္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္က အစိုးရဌာန တစ္ခုမွာ အလုပ္ဝင္လုပ္ ခဲ့ဖူးတယ္။ ခုႏွစ္အားျဖင့္ ဆိုရရင္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ကာလက ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘြဲ႕ရၿပီး အသက္ ႏွစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္ေက်ာ္ အရြယ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဘြဲ႕ရၿပီးၿပီဆိုေတာ့ အလုပ္လုပ္ရမယ္ေပါ့။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက ဘာေစ်းကြက္ စီးပြားေရးမွ မရွိေသးသလို ဘယ္ကုမၸဏီမွလည္း ေပၚမလာ ခဲ့ေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာ ေတြမွာပဲ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ေလဘာထပ္ၿပီး အလုပ္ေလွ်ာက္ ရပါတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ ေကာ္ပိုေရးရွင္း တစ္ခုမွာ အလုပ္ရခဲ့တယ္။ လစာက ရွားပါးစရိတ္ မပါ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ က်ပ္ကစၿပီး ရတယ္။ အဲဒီ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ က်ပ္နဲ႔ စတဲ့လစာက ကၽြမ္းက်င္လစာလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးကေတာ့ ဌာနတစ္ခုမွာ ကြန္ပ်ဴတာ ကတ္ျပားေဖာက္ စာေရးဆိုၿပီး အလုပ္ရတယ္။ သူ႔ရဲ႕ လစာက တစ္ရာ့သံုးဆယ္ က်ပ္ကစတယ္။ အဲဒီလစာက ကၽြမ္းက်င္လစာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ သူ႔ရဲ႕ အစ္မက ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူ႔ေမာင္ကို ေျပာပါတယ္။ “နင္က မကၽြမ္းက်င္ေတာ့ တစ္ရာ့သံုးဆယ္ က်ပ္ကေန စၿပီးေတာ့ လခ ရတာေပါ့၊ နင့္သူငယ္ခ်င္းက ကၽြမ္းက်င္ေတာ့ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ က်ပ္ကေန စၿပီး လခရတာေပါ့” တဲ့။
အဲ့ဒီ အခ်ိန္တုန္းက ကၽြမ္းက်င္စေကး လစာကို မရဘဲ ရွားပါးတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ထိေတြ႕ခြင့္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းဟာ အခုေတာ့ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ Computer Programmer တစ္ဦး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဌာနဆိုင္ရာ ေတြမွာလည္း ကၽြမ္းက်င္လစာ စေကးနဲ႔ ႐ိုး႐ိုးလစာ စေကးတို႔ ခြဲျခား သတ္မွတ္ျခင္း မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆမိပါတယ္။
လာမယ့္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္မွာ အာဆီယံရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ ကုန္သြယ္မႈ ေဒသ AFTA ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေတာ့မယ္ ဆိုတာကို သတင္းေတြမွာ ဖတ္ရ၊ ၾကားသိရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြကို ယခု အခ်ိန္ကတည္းက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ထားရွိ သင့္တယ္လို႔ စီးပြားေရး ပညာရွင္ေတြ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက တညီတၫြတ္တည္း သံုးသပ္ေျပာဆို ၾကတဲ့ အသံေတြကို ၾကားသိရပါတယ္။
Trade ဆိုတဲ့ ကုန္သြယ္ေရးမွာ Goods ဆိုတဲ့ ကုန္ပစၥည္း၊ Services ဆိုတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ၊ Investment ဆိုတဲ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ Capital ဆိုတဲ့ အရင္းအႏွီးနဲ႔ Skilled Labour ဆိုတဲ့ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားေတြ ပါဝင္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ Skilled Labour ဆိုတဲ့ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သား ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း အေရးပါ အရာေရာက္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ လူသားရင္းျမစ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို သိပ္ၿပီး အေလးမထား ခဲ့ပါဘူး။ အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ လူသားရင္းျမစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္မႈကို အေလးထား စဥ္းစား ခဲ့ၾကပါၿပီ။ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ အလုပ္သမားေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေနတာကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ၾကရ ပါတယ္။
အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေရး ေအဂ်င္စီေတြကလည္း ဝန္ထမ္းအရည္အေသြး ျမႇင့္သင္တန္းေတြ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္ လုပ္ငန္းခြင္တိုင္းမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြ လိုအပ္ ေနေသးတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဘြဲ႕ေတြ၊ ဒီဂရီေတြ၊ ဒီပလိုမာေတြ၊ ေအာင္လက္မွတ္ေတြ ရရွိလိုက္တာနဲ႔ ကၽြမ္းက်င္ဝန္ထမ္း ျဖစ္မလာႏိုင္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္ အေတြ႕အႀကံဳလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ လိုအပ္ပါေသးတယ္။ အလုပ္ခန္႔အပ္မယ့္ သူေတြကလည္း လုပ္ငန္းခြင္ အေတြ႕အႀကံဳ မရွိရင္ အလုပ္မခန္႔ခ်င္ ၾကပါဘူး။ အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕ အေနနဲ႔လည္း အလုပ္လုပ္ခ်င္ေပမဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ အေတြ႕အႀကံဳ မရွိေသးတဲ့ အတြက္ အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြတဲ့ ေနရာမွာ အခက္အခဲ ရွိေနတာကို ေတြ႕ရျပန္တယ္။
အလုပ္အေပၚ တန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ စိတ္ရွိမွ ႀကိဳးစား လုပ္ကိုင္ခ်င္စိတ္ ရွိမွ ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိမွပဲ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရွိလာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရြင္မႈ ရွိမွပဲ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိတယ္ဆိုတာက ကိုယ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ သေဘာေပါက္ ေနတာလို႔ ယူဆမိပါတယ္။ အဲဒီလို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ သေဘာေပါက္ ေနမွပဲ သပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ ကၽြမ္းက်င္စြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ကၽြမ္းက်င္စြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ေနသူေတြ ရွိမွပဲ လုပ္ငန္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ၿပီး လုပ္ငန္း အေနအထား တိုးတက္ျမင့္မား လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းေတြ၊ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ေတြ ကေန ထြက္လာခဲ့တဲ့ လူတိုင္းကို ၿပီးျပည့္စံု လံုေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆလို႔ မရပါဘူး။ ဆိုလိုတာက ဘြဲ႕ေတြ ဒီဂရီေတြ ရခဲ့ေပမဲ့လည္း လုပ္ငန္းခြင္မွာ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ၿပီလို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ပညာေခတ္လို႔ ေခၚေဝၚသမုတ္ ေနၾကတဲ့ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္မွာ ဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ ေလ့လာသင္ယူ စရာေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ သီအိုရီခ်ည္းပဲ ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူကို ကၽြမ္းက်င္လုပ္သား အျဖစ္ မသတ္မွတ္ ႏုိင္သလို လက္ေတြ႕ သက္သက္ပဲ သိရွိေနသူ ကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္သူ အလုပ္သမား အျဖစ္ သတ္မွတ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ အခ်က္ေတြ ရွိေနေသးတယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ကၽြမ္းက်င္ အလုပ္သမား ျဖစ္လာဖို႔ ဆိုရင္ ေလ့က်င့္ျခင္းနဲ႔ ပညာေပးျခင္း အပိုင္းကို ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ကို ဝင္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး လိုအပ္ခ်က္ ရွိေနေသးတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြ အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေလ့က်င့္ျခင္းနဲ႔ ပညာေပးျခင္းကို ျပဳလုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥဟာ ဝန္ထမ္းတိုင္း အတြက္ ျပဳလုပ္သင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
စက္မႈဘက္ဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္း၊ ႐ံုးလုပ္ငန္း ဆုိင္ရာဝန္ထမ္း စသျဖင့္ အၾကမ္းအားျဖင့္ ဝန္ထမ္းေတြကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ ႏိုင္သလို မိမိတို႔ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းအလိုက္ ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စက္မႈဘက္ဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔ ေက်ာင္းကေန ထြက္လာၿပီး ဘြဲ႕ဒီဂရီ ရလာ႐ံုနဲ႔ ကၽြမ္းက်င္ေနတယ္ ဆိုတာ ေျပာဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ အေတြ႕အႀကံဳ အရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာ လုပ္ငန္းခြင္ ေရာက္မွ ကိုယ့္ရဲ႕ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈေၾကာင့္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြ၊ စက္မႈလုပ္သားေတြ ျဖစ္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္ေတြကို ကၽြမ္းက်င္လာေအာင္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္ရွိၿပီးသား ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အတူ ညီတူညီမွ် လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ၾကားျပသ ေပးရမွာပါပဲ။
သင္ၾကားျပသ ေပးမႈနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဝန္ထမ္းအသစ္ရဲ႕ အထက္က တာဝန္ရွိသူ အေပၚမွာ မူတည္ေနပါတယ္။ အနီးကပ္ဆံုး ဝန္ထမ္းအသစ္ရဲ႕ အထက္က တာဝန္ရွိသူက သင္ၾကားျပသမႈ ျပဳသင့္ပါတယ္။ လုပ္ငန္း အေနအထား အရ တာဝန္ရွိသူ အထက္ပုဂၢိဳလ္က သင္ၾကားျပသ ေပးဖို႔ မအားမလပ္ ျဖစ္ေနရင္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ရွိၿပီးသား ကၽြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းကို သင္ၾကားျပသဖို႔ တာဝန္ ေပးသင့္ပါတယ္။ အဲ့ဒါမွ ဝန္ထမ္း အသစ္အေနနဲ႔ ဘာကို လုပ္ရမွန္းမသိ ေယာင္ခ်ာခ်ာ ျဖစ္မႈကေန ကင္းေဝးမွာပါပဲ။
သင္ၾကားျပသမႈမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေလးခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့

  1. ကိုယ့္အတြက္ အသိဉာဏ္ ဗဟုသုတေတြကို တိုးပြားလာေစၿပီး ကိုယ္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ လုပ္ငန္းအတြက္ အတတ္ပညာ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ဖို႔ျဖစ္တယ္။
  2. လုပ္ငန္းမွာ ေပၚေပါက္လာႏိုင္တဲ့ အတတ္ပညာ ဆိုင္ရာ ျပႆနာနဲ႔ အျခားေသာ ႏွီးႏႊယ္ဆက္စပ္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တဲ့ ျပႆနာရပ္ေတြကို ေျဖရွင္းတဲ့ ေနရာမွာ အက်ံဳးဝင္ေစဖို႔ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။
  3. သင္ယူသူအတြက္ တိုးတက္မႈ ျဖစ္ေစၿပီး နားလည္မႈ က်ယ္ျပန္႔လာေစကာ လုပ္ငန္းခြင္ အပါအဝင္ လူမႈ အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ အက်ိဳးရွိေစကာ ေနထိုင္မႈ ဘဝမွာ အဆင္ေျပေစဖို႔ အတြက္ ျဖစ္တယ္။
  4. သင္ယူသူ အေနနဲ႔ လက္ရွိ လုပ္ကိုင္ေနရတဲ့ ရာထူးအတြက္သာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ေရွ႕ဆက္ရမယ့္ ရာထူးေနရာ၊ ပိုမိုလာမယ့္ တာဝန္ဝတၱရား လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ေတြအတြက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေအာင္၊ အဆင့္ျမင့္တဲ့ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အသိပညာ ဗဟုသုတ ေတြကို ဆက္လက္ ရွာမွီးႏိုင္ေအာင္ အသင့္ျပင္ဆင္ ထားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ကို ေရာက္ရွိလာမယ့္ ဝန္ထမ္း အသစ္အတြက္ သူလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ တာဝန္ဝတၱရား လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကံဳ ရွိခဲ့သူ၊ အထူးတလည္ ကၽြမ္းက်င္ရင္းႏွီး ၿပီးသားလူ ဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။ အဲဒါဆိုရင္ သူ႔ကို ခန္႔အပ္လိုက္တဲ့ လုပ္ငန္း အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တာဝန္ ေပါ့သြားပါလိမ့္မယ္။ ဘာတာဝန္လဲ ဆိုရင္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားျခင္းနဲ႔ ပညာေပးျခင္း တာဝန္ပါ။ အဲဒီလို ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ခန္႔အပ္လိုက္တဲ့ လုပ္ငန္း အဖြဲ႕အစည္း အေနနဲ႔ ဝန္ထမ္းအသစ္ကို ေလ့က်င့္ သင္ၾကားျခင္း ျပဳလုပ္ ရမွာပါပဲ။ အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ေတာ့ သင္ယူသူ ကိုယ္တုိင္က လုိလိုခ်င္ခ်င္နဲ႔ ရယူဖို႔က အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ရင္ေတာ့ အဲဒီလုပ္ငန္း အဖြဲ႕အစည္းကေန ကင္းကြာသြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အၫႊန္း - THE NATURE OF MANAGEMENT
             By H.R.LIGHT
 Ref : http://news.yatanarpon.com.mm/business/article-4512

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
... ....
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons