ဆက္ဆံေရးေကာင္းပါေစ

“ဆက္ဆံေရးေကာင္းပါေစ” လို႔ ဆိုတဲ့တြက္ ဘာဆက္ဆံေရးလဲဆိုတာ သိခ်င္ၾကလိမ့္မယ္။ လူ႔ဘဝမွာ ဆက္ဆံေရးေတြက အေထြေထြအရပ္ရပ္ ရွိေနၾကတယ္။  မိဘနဲ႔ သားသမီးရဲ႕ ဆက္ဆံေရး၊ ဆရာနဲ႔ တပည့္ရဲ႕ ဆက္ဆံေရး၊ ေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ဆက္ဆံေရး၊ ကိုယ့္ရဲ႕ မိတ္ေဆြ သဂၤဟမ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံေရးေတြ ရွိေနၾကသလို အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း အထက္ေအာက္ ဆက္ဆံေရး၊ ေဘးတိုက္ဆက္ဆံေရး ဆိုတာေတြလည္း ရွိၾကတယ္။ ကိုယ့္ဆရာသမားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့ ဆက္ဆံေရးနဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ခ်င္း ဆက္ဆံတဲ့ ဆက္ဆံေရးဆိုတာ မတူႏုိင္ပါဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ ကိုယ္က အလယ္အလတ္ဆင့္ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး ျဖစ္ေနရင္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ဆက္ဆံလုပ္ကိုင္ရတဲ့ ဆက္ဆံေရးလည္း ရွိေနမွာအမွန္ပဲ။ အခု ေျပာခ်င္တာက အလယ္အလတ္ အဆင့္က တာဝန္ရွိသူေတြနဲ႔ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္း သို႔မဟုတ္ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရး ကိစၥကို ေဇာင္းေပးၿပီး ေျပာခ်င္တာပါ။

ကိုယ္က လုပ္ငန္းခြင္မွာ တာဝန္ရွိတဲ့သူ (ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး၊ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ မန္ေနဂ်ာစသျဖင့္ တစ္ဦးဦး) ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ မလြဲမေသြ မတူညီတဲ့ ဆက္ဆံေရးက႑မ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ဆံ ေဆာင္ရြက္ရမွာဟာ ဓမၼတာပါပဲ။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ငယ္သား ဆိုေပမယ့္ သူတို႔ဟာ လုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ ေမာင္းႏွင္အားေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ စနစ္တက် ကိုင္တြယ္ဆက္ဆံရမယ္ မဟုတ္လား။ အထူးသျဖင့္ မန္ေနဂ်ာ ဆိုသူေတြက ဒီကိစၥအေပၚ ရွင္းလင္းတဲ့အျမင္နဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့ သေဘာထားေတြ ထားရွိႏိုင္ဖို႔ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးရတာပါ။ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ လုိအပ္ခ်က္ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ငန္းအလုိက္ ျဖည့္စြက္ခ်ဲ႕ကား နားလည္ယူၾကရင္ မန္ေနဂ်ာနဲ႔ သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ ဆက္ဆံေရးဟာ ေျပျပစ္ေခ်ာေမာၿပီး လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္သြားႏုိင္ပါတယ္။ “ေအာင္ျမင္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲသူမ်ားဟာ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္တတ္တယ္” ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခု ရွိတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ၊ အလုပ္သမားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္တာနဲ႔အမွ် လုပ္ငန္းေတြ မလြဲမေသြ ေအာင္ျမင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္ေအာက္ ဆက္ဆံေရးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဘးတိုက္ ဆက္ဆံေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခု အားနည္း ခ်ိဳ႕ယြင္းေနရင္ ဓမၼတာပဲ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ အားနည္းခ်က္၊ လစ္ဟာမႈေတြနဲ႔အတူ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြကို ႀကံဳေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ဆက္ဆံေရးဟာ အင္မတန္ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုအျဖစ္ သေဘာထားၿပီး ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္မႈမရွိဘဲ အားနည္းေနရင္ ျပဳျပင္ၾကၿပီး တစ္စံုတစ္ရာ ေကာင္းမြန္ေနရင္လည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္တယ္။ ဒါမွသာ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔လည္း အဆင္ေျပ၊ အလုပ္ေတြလည္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေနရာမွာအေရးႀကီးတာက ကိုယ္က ကိုယ့္ရဲ႕ အထက္လူႀကီးကို ေဝဖန္အႀကံေပးဖို႔အတြက္ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြဟာ မလြဲမေသြ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒါကို အခ်ိန္ကာလမေရွာင္၊ ေနရာေဒသမေရြး မလုပ္သင့္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အဲဒီစကားမ်ိဳးဟာ အမ်ားရဲ႕ေရွ႕မွာ ေျပာသင့္မေျပာသင့္ အရင္ဆံုး ခ်င့္ခ်ိန္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ အထက္လူႀကီးနဲ႔ ေျပာဆိုေဝဖန္ အႀကံေပးရမယ့္စကားမ်ိဳးဟာ အမ်ားေရွ႕မွာ မေျပာတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒီအတိုင္းပဲ ကိုယ့္လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြ (ဝန္ထမ္းနဲ႔ အလုပ္သမားေတြ)ကို ဆက္ဆံတဲ့ ေနရာမွာလည္း သတိထားသင့္ပါတယ္။

သိပ္ၿပီး ဆက္ဆံေရး မတင္းမာသင့္သလို ေနရာတကာ သိတတ္ၿပီး အေလ်ာ့ေပးလုိက္ေလ်ာ ဆက္ဆံလို႔လည္း မရပါဘူး။ တင္းလြန္းရင္ျပတ္ ဆိုသလို ျဖစ္သြားတတ္ၿပီး ေလ်ာ့လြန္းရင္ ပတ္တတ္ပါတယ္။ မွန္တမ္းဆက္ဆံေရး တစ္နည္းအားျဖင့္ မေလ်ာ့လြန္း မတင္းလြန္းတဲ့ ဆက္ဆံေရးကို ထူေထာင္ထားသင့္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တာဝန္ရွိတဲ့ သူေတြဟာ အလုပ္သေဘာ ဆက္ဆံတာနဲ႔ ခင္ခင္မင္မင္ ေရာေရာေႏွာေႏွာ ေနတာကို ခြဲျခားသိရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ အရမ္းလည္း မေရာပါနဲ႔၊ အရမ္းလည္း သီးျခားမဆန္ပါနဲ႔၊ မေလ်ာ့မတင္း ေစာင္းႀကိဳးညႇင္းသလိုပဲ ျဖစ္ေနရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြရဲ႕ သာေရးနာေရး ကိစၥေတြကို ဘယ္ေလာက္ပဲ အလုပ္မ်ား၊ အလုပ္႐ႈပ္ေနပါေစ မျဖစ္မေန ေရာက္ေအာင္သြားပါ။ စာနာ ေထာက္ထားမႈကို ျပပါ။ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူမႈနဲ႔ ခ်ီးေျမာက္ပါ။ အထူးသျဖင့္ နာေရး ကိစၥလုိမ်ိဳး ဒုကၡ ေရာက္ေနခ်ိန္မ်ိဳးမွာ မျဖစ္မေန အကူအညီ ေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ သူတို႔ဒုကၡ ကိုယ့္ဒုကၡအျဖစ္ စာနာျပခဲ့ရင္ သူတို႔ဟာကိုယ့္ကို ေက်းဇူးတင္မဆံုး ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာသလို အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္ဆံေရးကြန္ရက္ တစ္ခုကို ထူေထာင္ၿပီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

ဒီလို လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြအေပၚ ဆက္ဆံႏုိင္သလို ကိုယ့္ကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့သူ (အထူးသျဖင့္ အထက္လူႀကီး)မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း မေမ့မေလ်ာ့ အသိအမွတ္ ျပဳထားပါ။ ဂါရဝတရားနဲ႔အညီ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဂါရဝျပဳႏုိင္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ သိတတ္မႈကို သူတို႔တစ္ေတြ နားလည္သြားေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မန္ေနဂ်ာဆိုတာ ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အၿမဲပဲထိေတြ႕ ဆက္ဆံေနရတာပါ။ ဒီေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္သမွ် အမွားအယြင္းနည္းရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ငယ္ သားေတြကို တာဝန္ ခ်ထားတဲ့ ေနရာမွာ မွ်မွ်တတ ရွိရင္ေကာင္းပါတယ္။ အားလံုးက အဲဒီအလုပ္ တာဝန္ခြဲေဝမႈဟာ ေစာဒက တက္စရာ မရွိေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒါမွသာ သူတို႔နဲ႔ကိုယ့္ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးဟာ အဖုအထစ္ ကင္းမယ္ မဟုတ္လား။ ကိုယ္က အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါလ်က္နဲ႔ တစ္စံုတစ္ဦးဟာ ကိုယ့္အေပၚမွာ ဆက္ဆံေရး က်ဲလာရင္ ဒါမွမဟုတ္ ကလန္ကဆန္သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္လာရင္ ျပန္မေျပာ နားမေထာင္ လုပ္လာရင္ ေသခ်ာေပါက္ ျပႆနာ ရွိေနၿပီဆိုတာ နားလည္ဖုိ႔ လုိလိမ့္မယ္။

ဒီအတြက္ သူ႔ကို ဗ်ဴ႐ိုကရက္ဆန္ဆန္ ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ထက္ အေၾကာင္းရင္းက ဘာဆိုတာ သိရွိရေအာင္ ေလ့လာပါ။ ျမန္ျမန္ ေဆင္ရြက္ႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ကိုယ့္ဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ေနတာဆို ရင္ ျပင္ႏုိင္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ၊ ျပင္ပါ၊ ကိုယ္ျပဳျပင္ေနတာကိုလည္း သူသိပါေစ။ ဒါမွမဟုတ္သူ႔ရဲ႕အထင္မွား အျမင္မွားကိစၥ ေၾကာင့္ဆိုရင္ အဲဒီကိစၥကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ သူသိသြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္လိုက္ပါ။ ဒါဆုိရင္ သူ႔အေနနဲ႔ အျမင္ ၾကည္လင္သြားၿပီး ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ ေကာင္းမြန္ လာပါလိမ့္မယ္။ ပိုမို ေကာင္းမြန္လာပါလိမ့္မယ္။ ဆက္ဆံေရးဆိုတာ အလြန္ က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးအစမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေလးနက္တဲ့ ဆက္ဆံေရး အမ်ိဳးမ်ိဳးသာမက မန္ေနဂ်ာနဲ႔ သူရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကိုေတာင္ ခ်ဲ႕ရင္ခ်ဲ႕သလို ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အျမည္း သေဘာေလာက္သာ တင္ျပထားတဲ့ အခု ေဆာင္းပါးေလာက္နဲ႔ပဲ က်င့္ႀကံျပဳမူ သေဘာထားႏုိင္ၾကၿပီ ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ မန္ေနဂ်ာ အားလံုးပဲ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ႏုိင္ၾကပါေစ၊ အဆင္ေျပႏုိင္ၾကပါေစ။

ထက္ေက်ာ္

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
... ....
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons